Aanmelding en wachttijden

Aanmelding kan telefonisch: 06 43785797. Mocht ik niet bereikbaar zijn laat dan een bericht achter, ik zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Aanmelden kan ook via de mail: l.waaijer@outlook.com

Na aanmelding wordt je uitgenodigd voor een intakegesprek. In de regel neemt de intake meerdere gesprekken in beslag.

In de beginfase van de behandeling zullen we samen bepalen wat je hulpvraag is, waar je mee aan de slag wilt en wat je wilt bereiken met de behandeling.

In mijn praktijk maak ik gebruik van de OQ-45 een effectmetingen om het verloop van de behandeling inzichtelijk te maken en eventueel bij te sturen.

Om voor vergoeding in aanmerking te komen is een verwijzing van de huisarts vereist. Hierin is van belang dat de huisarts verwijst voor een behandeling in de Specialiseerde GGZ.

Tevens is het van belang dat de verwijs datum valt voor onze eerste afspraak.

Wachttijden (19-11-2018)

Aanmeldingswachttijd Doorn: 9 maanden
Behandelingswachttijd Doorn: 1 week

Aanmeldingswachttijd Zeist: 9 maanden
Behandelingswachttijd Zeist: 1 week

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen. (NZA)

Voor sommige zorgverzekeraars geldt een omzetplafond waardoor het onmogelijk is nieuwe cliënten aan te nemen.

In geval van crisis dient u, wanneer ik niet bereikbaar ben, contact op te nemen met uw huisarts. Hij of zij kan u dan verwijzen naar een 24-uurs crisisdienst.